THE HELP

Åkte till bion med Sonia tidigare idag, vi skulle se THE HELP, vet inte om den har kommit till Sverige.

Wow, vilken film... den är baserade på riktig händelse, om hur det var i Mississippi during the 1960s .



Den film var så powerfull att jag kunde inte hålla tilbax tårarna. Efter filmen fick jag världens kram från en främmande kvinna, och hennes ord till mig:
"God bless you and i am so sorry ...

Visste inte riktig hur jag skulle reagera efter det...

Sitter och bloggar och tårarna rinner... så svårt att förstå att vissa människor har och har haft det så svårt i livet pga sin hudfärg.

Jag hoppas att en dag vi kan all se på varandra med respekt och much love, utan att döma varandra pga vilken hårfärg eller hudfärg vi har ..
Bottom line is vi är alla människor gjorda av kött och blod.





 

 

 

 

1 My heavenly life - johanna:

skriven

åh tac för filmtipset, skall absolut ta mig en kik. Kan bara hålla med dig, vi är ju alla människor! Vi ser alla olika ut och vi har alla olika personligheter, men det är väl mer något som är bra och som är det som är så roligt och spännande med att lära känna andra människor.

2 anna:

skriven

verkar vara en bra film. tårarna kommer säkert att spruta men det e ju ett måste att se såna filmer. hoppas att människor med andra åsikter ser såna filmer och lär sig att respektera alla människor oavsett utseende

3 E-B:

skriven

Bra med tips! Ska se den när tillfälle ges

Hur har du det annars over där? Någon känning av Irene?



Hur ofta får du möjlighet åka till Sverige o hälsa på/träffa familjen?



Kram kram!

4 linda:

skriven

Kan bara önska samma sak! Peace

5 Anna:

skriven

Mmm heter Niceville i Sverige. Mkt bra film + bok ska sägas, fick den i present förra året av min svärmor. =)

Kommentera här: