“bevis“

Godmorgon!!

Idag ska jag börja med all pappers jobb för min green card (Permanent Resident Card)! Dem kräver  så mycket bevis på att vi är gifta, tex bilder, resor tillsammans, osv.
Viket innebär att jag måste gå genom allt vi har som “bevis“på att vi är gifta och en check på $600 måste skickas för att file for my green card.!! så sjukt!

Men när jag väl är klar för denna gången behöver jag inte oroa mig om immigrations papper på 10 år SKÖNT!!!

Undrar vad ni har för planer idag?!



Är det någon här som funderar på att flytta till USA?

 

 

 

 

1 Sara Pettersson! :):

skriven

Sv: han tackar så mycket! Yes det gör jag, sedan 2 år tillbaka! :) Kalifornien är verkligen kanon! Gotta love it!

Om du någon gång få chansen, ta en tur till Kalifornien och kolla in det! Då himla olikt från Florida, även fast jag verkligen gillar florida too! Ha en underbar dag! :)

Kram!

2 Katarina:

skriven

Åh hoppas att det löser sig smidigt! Måste vara skönt att slippa fixa med papper.

Det är helt klart enklare inom EU :)

3 Katarina:

skriven

Åh hoppas att det löser sig smidigt! Måste vara skönt att slippa fixa med papper.

Det är helt klart enklare inom EU :)

4 Kristiina- mamma till Lovisa:

skriven

Jag och maken har pratat flera gånger om att flytta till USA och speciellt Florida. Vi har varit där några gånger och gillar det starkt. Håller tummarna att pappersarbetet går bra. Men det gör det säkert :D

5 ' eemmaaj ' Saveu ♥:

skriven

åh vad roligt, kommer bli skönt sen när det väl är klart med papper o så?



Alltså så länge det inte finns något bra sjukvårdsystem kommer jag inte kunna förverkliga min dröm :( Och har ingen bra utbildning så kommer inte kunna sök ajobb. Lika bra att ge upp :(

6 tamy:

skriven

sv: tack! :)



guuud vad jobbigt, riktig stenkoll med andra ord.

och jobbigt med att folk inte passar tider i USA (som för ACn) men därför skulle jag däremot passa perfekt där, är alltid sen nämligen ;) haahhaha

7 linda:

skriven

Mitt ex studerade i USA och vad jag minns så var pappersarbete och andra tillstånd ett helsike att få och ansöka om. Har aldrig haft planer på att flytta till USA. Mer åt Italien i så fall. Kanske därför relationen sprack :) Angola! Häftigt. Hade gissat något annat men det var samma kontinent i alla fall :)

8 filippa:

skriven

Sv: Tack så jätte mycket :)

9 anna:

skriven

vad löjligt med bevis. ni är ju gifta, det borde ju räcka tycker man. skönt att du inte behöver tänka mer på det på många år nu. Hoppas att allt är bra, kramar

10 Jane:

skriven

Vad löjligt.

Kramar i massor du fina. / Jane

11 sally:

skriven

jag vill bo i usa är för älskade i landet

Kommentera här: